Villkor och information

Välkommen till Rum för Pappers webshop
Rum för Papper säljer ark, kuvert och diverse kontors- och bokbinderitillbehör. Våra kunder är privatpersoner, företag och offentlig förvaltning i Sverige. I och med att du genomför en beställning hos oss godkänner du våra köpvillkor. Vi godkänner inte beställningar från personer under 18 år utan målsmans godkännande.
Priser
Vi visar våra priser både exklusive och inklusive moms. (Är du privatperson handlar du alltid inklusive moms.) Våra priser justeras emellanåt, då utan föregående avisering.
Produktinformation
Vi lägger stor vikt vid att visa informativa, rättvisande bilder samt riktig produkt- och prisinformation. Vi reserverar oss dock för eventuella fel i text och bild.
Beställning och orderbekräftelse
Bekräftelse på din order sänds automatiskt till den e-mailadress som du uppgett vid beställningen. Ordernumret på denna bekräftelse ska alltid anges vid kontakt med oss angående din order.
Frakt
Vi fraktar vanligtvis med DHL. Din avgift för pack och frakt är 79:- inklusive moms vid order under 500:-. Du ser denna avgift i din varukorg innan du bekräftar ordern. Vid beställning som har en mindre vikt och värde använder vi oss av Posten (brev).
Leveranstid
Normalt skickas din beställning från oss inom 3 arbetsdagar, vid hög orderingång kan leveranstiden vara upp till 6 arbetsdagar.
Ev. restnoterad vara annuleras på din order och kommer ej att skickas då den åter finns i lager, utan priset du betalt, sätts tillbaka på ditt använda kredit-/kontokort. Då varan åter finns i lager, är du välkommen att beställa den på nytt.
Betalsätt
Hos oss kan du handla med följande kort: Visa, MasterCard, Diners och American Express. Hanteringen av din kortbetalning sker alltid krypterad (SSL) hos vår PCI-ceritifierade säkerhetspartner PayEx. Inga kortuppgifter lagras hos oss på Rum för Papper.

Du kan även handla med faktura vid order om 500 kr eller mer. En säker kreditkontroll görs enkelt online. Du måste ange personnummer alternativt organistationsnummer samt att adressen du anger måste vara den adress som köparen/företaget är bokförd på. Fakturan med epost i samband med att leveransen går från oss. Betalningsvillkor 14 dagar netto. Om fakturan inte betalas i tid skickas det ut en påminnelse och då debiteras också en påminnelseavgift om 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% per år + gällande referensränta.

Reklamation
Reklamationer av felaktig vara eller felleverans skall göras till oss inom 8 dagar från ankomstdagen. Transportskador reklameras omgående vid mottagandet till transportören.
Ångerrätt och retur
Är du inte nöjd med det du köpt, får du - om du är privatperson - ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot din beställning. Varan skall då returneras oanvänd och i ett sådant skicka att den går att sälja till en ny kund utan prisavdrag. Du står som köpare själv för returfrakten.
Meddela oss på shop@rumforpapper.se eller på telefon 031-7113400, så berättar vi hur du gör för att returnera varan. Tala om för oss om du vill byta till en annan vara eller få pengarna tillbaka. Detta gäller också om du inte ännu hämtat ut din försändelse. När vi mottagit din retur och kontrollerat varan, återför vi beloppet du betalt för varan till dig inom 30 dagar. För ej uthämtat paket debiterar vi den verkliga fraktkostnaden (både frakten till dig och returfrakten) dock minst 250:-.
Personuppgifter
Rum för Papper skyddar dina kundupgifter enligt Personuppgiftslagen. Dina uppgifter används endast i vårt kundregister för att underlätta kontakten mellan oss och dig.